Internet w obecnych czasach stał się jednym z podstawowych mediów. Nie bez powodu mówi się, że jeśli jakaś firma nie ma swojej strony w sieci - swoistej wizytówki - to tak jakby nie istniała. Istotnie, większość ludzi w szczególności młodych, gdy potrzebuje korzystać z jakiejś usługi pierwsze co robi to przeszukuje globalną sieć.
Dlatego też właściwie każdy kto chce założyć swoją firmę, świadczyć jakieś usługi albo sprzedawać towary, musi założyć swoją stronę, by w ogólności móc dotrzeć do klientów. Jednakże to nie wystarczy. Sieć jest dzisiaj absolutnie przesycona treścią, na którą składają się miliardy różnych witryn. Aby z całego tego tłumu wybić się na tyle, by ktokolwiek nas zauważył, niezbędne jest upowszechnianie strony w internecie. Polega ono głównie na tym, ażeby zyskać jak najwyższą pozycję w wyszukiwarkach, ponieważ to z nich w pierwszej kolejności skorzysta potencjalny klient. Stąd swoją nazwę wzięła czynność, a właściwie proces, jakim jest pozycjonowanie stron. Chodzi tu bowiem właśnie o to, by zapewnić witrynie wyższą pozycję w wynikach wyszukiwarek niż mają strony konkurencji.
W porządku, ustaliliśmy już że strony muszą być promowane, a najlepszym sposobem na to jest ich pozycjonowanie. Sprawdźmy w tej chwili jakie narzędzia powinno się wykorzystać, by z ogromnym skutkiem wypromować stronę. Właściwie każdy kto kiedykolwiek zetknął się z branżą reklamy internetowej, z całą pewnością słyszał termin SEO. Jego rozwinięcie stanowi termin Search Engine Optymalization, czyli w wolnym tłumaczeniu optymalizację pod silniki wyszukiwarek. Chodzi naturalnie o wyszukiwarki typu choćby najpopularniejsze Google. Optymalizacja stron jest właśnie jedną ze strategii i technik, jaką wykorzystuje się do uzyskiwania lepszej pozycji w wynikach wyszukiwarek. O ile strona będzie przyjazna dla robotów - specjalnych skryptów badających strony sieciowe - to tym wyżej zostanie zaklasyfikowana w wynikach. Drugi istotny sposób to tak zwane linkowanie. Chodzi tutaj o to, że znakomita większość wyszukiwarek zakłada taką taktykę, że im częściej gdzieś w internecie pojawia się odnośnik do danej strony, to tym bardziej wartościowe treści ona prezentuje. Dlatego dodaje się linki do katalogów stron www, lub też zamieszcza się je na forach i w specjalnie pisanych na tą potrzebę artykułach.
Źródło: Link building sklep-seo.com.pl.